Środa, 19 czerwca 2024r. Gerwazego, Protazego, Sylwii
 Szukaj
FACEBOOK RSS EMAIL Strona główna
Planeta Kobiet

Najważniejszy jest zasięg reklamy

Trudna sytuacja ekonomiczna w Polsce i na świecie powoduje, że reklamodawcy stawiają na pewne oraz skuteczne rozwiązania. Choć kanały online silnie się rozwijają, a sporo osób wybiera zakupy w e-commerce kosztem stacjonarnych – nadal wielu marketerów i reklamodawców stawia na reklamy w OOH. Dlaczego?
Reklamy w outdoorze są niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym, umożliwiającym osiągnięcie dużej widoczności i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Plakaty, billboardy, czy banery umieszczone w strategicznych miejscach, takich jak ruchliwe ulice, skrzyżowania, czy centra handlowe, przyciągają uwagę potencjalnych klientów.

– Dzięki swojej obecności na otwartym terenie, reklamy outdoorowe działają przez całą dobę, dostarczając przekazu reklamowego nawet wtedy, gdy inne media mogą być niedostępne. To sprawia, że są one szczególnie efektywne dla firm i marek, które chcą utrzymać stałą obecność w świadomości konsumentów – uważa Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Duża trwałość…

Reklamy outdoorowe doskonale sprawdzają się w przypadku budowania długotrwałych relacji z konsumentami. W miarę upływu czasu odbiorcy mogą stać się bardziej świadomi marki i produktów, co przekłada się na większe zaufanie do nich i wpływa na decyzje zakupowe. …i różnorodność Jednym z popularnych formatów dostępnych na rynku są billboardy. To duże, wyraziste konstrukcje reklamowe, które umieszcza się przy ruchliwych ulicach i autostradach, czy w pobliżu skrzyżowań. Ze względu na swoje rozmiary, billboardy przyciągają uwagę i są efektywne w przekazywaniu prostych, zwięzłych komunikatów. Citylight (CTL) oraz Smart Citylight to kolejne popularne formaty.

Citylighty, czyli podświetlane konstrukcje umieszczane na przystankach komunikacji miejskiej, umożliwiają dotarcie do przechodniów, a także osób oczekujących na autobusy, czy tramwaje. Natomiast smart Citylight to potrójny nośnik reklamowy wykorzystywany w ciągach komunikacyjnych takich jak metro, czy galerie handlowe. Ekonomiczne rozwiązanie, umożliwiające np. wynajęcie tylko jednej części nośnika.

Firmy wybierają także reklamę na drzwiach sklepów, czyli tzw. billdoor. To reklama, która jest blisko odbiorców, na wysokości ich wzroku. Styk z przekazem reklamowym występuje bezpośrednio przed zakupem. Wyróżnić należy jeszcze reklamę tranzytową, czyli nośnik reklamowy, który umożliwia umieszczenie treści na pojazdach komunikacji miejskiej, np. na autobusach.

Ekonomiczna forma reklamy

Aspekt ekonomiczny jest kluczowy przy planowaniu kampanii reklamowej w outdoorze. Koszt takiej kampanii zależy od wielu czynników, takich jak lokalizacja, rodzaj nośnika, czas trwania kampanii, wielkość reklamy czy dostępność konkretnych miejsc ekspozycji. Wybór odpowiedniego nośnika jest ważny, jeśli chcemy osiągnąć maksymalną widoczność przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów. W tym kontekście, Smart CTL jest rozwiązaniem ekonomicznym i efektywnym.

OOH daje wybór


Reklamy outdoorowe mają tę unikalną cechę – pozwalają klientowi na samodzielny wybór, ile czasu poświęci na przekaz reklamowy. Odbiorcy nie są zmuszani do oglądania reklamy, ani nie czują się atakowani treściami marketingowymi, tak jak może to się zdarzyć w przypadku reklam w innych mediach, np. telewizji, radiu, czy Internecie. W przestrzeni publicznej odbiorcy mają pełną kontrolę nad swoimi działaniami. Mogą zatrzymać się, aby dokładnie przyjrzeć się reklamie, jeśli jej przekaz wzbudzi zainteresowanie. To pozwala na uniknięcie nachalności reklamy. Odbiorca sam decyduje, czy poświęca reklamie swój czas.

Możliwość wyboru zasięgu

Kampanie OOH mogą mieć zasięg ogólnopolski, bądź lokalny. Kampanie ogólnokrajowe pozwalają na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców na terenie całego kraju. Taki rodzaj kampanii może być szczególnie skuteczny w przypadku dużych marek, które chcą zbudować lub wzmocnić swój wizerunek. Z kolei kampanie skoncentrowane na określonym regionie, mieście lub mniejszych miejscowościach pozwalają na bardziej precyzyjne dotarcie do konkretnych grup odbiorców, dostosowanie przekazu do lokalnych potrzeb i preferencji oraz korzystne wykorzystanie budżetu.

Reklama OOH ma wiele zalet, których nie mają kampanie digitalowe. To ogólnodostępna forma przekazu, posiadająca elastyczny budżet dostosowany do możliwości reklamodawcy. Poza tym jest nienachalna i daje możliwość wyboru. Ze względu na swoją uniwersalność, dla wielu firm wybór reklamy outdoorowej będzie strzałem w dziesiątkę.
Oceń ten artykuł:  1 pkt 2 pkt 3 pkt 4 pkt 5 pkt    Aktualna ocena: 0,00
 
Wyślij e-mail rekomendujący ten artykuł
E-mail adresata
 
 
Najważniejszy jest zasięg reklamy
Trudna sytuacja ekonomiczna w Polsce i na świecie powoduje, że reklamodawcy stawiają na pewne oraz skuteczne rozwiązania. Choć kanały online silnie się rozwijają, a sporo osób wybiera zakupy w e-commerce kosztem stacjonarnych – nadal wielu marketerów i reklamodawców stawia na reklamy w OOH. Dlaczego?
Czytaj cały artykuł

 
Twoje Imię i Nazwisko
 
Twój E-mail
 
 
Dodaj swój komentarz do artykułu.
 
Komentarz
Autor
 

Wasze Komentarze

Jeszcze nie skomentowano powyższego artykułu.

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, planetakobiet.com.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.

Konkursy

Wywiady z gwiazdami

Nasza Ankieta

Najprzystojnieszy polski aktor to?

zagłosuj
Moda   Trendy   Projektanci   Modna w ciąży   Ciekawostki   Porady stylisty   Zdrowie i Uroda   Zdrowie   Uroda   Make-up   Rozmaitości   Kącik kulinarny   Z życia wzięte   Wielki świat   Motoryzacja   Nasze dzieci   Porady   Nasz ślub   Kultura   Muzyka   Kino   Teatr   Książka   Sztuka   Konkursy   Konkurs SMS-owy   Konkurs książkowy   Konkurs muzyczny   Wywiady z gwiazdami   Kominek    
Copyright © 2024 Planeta Kobiet. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie L77 - Strony internetowe Strony internetowe