Sobota, 18 stycznia 2025r. Małgorzaty, Piotra
 Szukaj
FACEBOOK RSS EMAIL Strona główna
Planeta Kobiet

Hejt w biznesie. Nowy obszar badań społecznych

Hejt, czyli zjawisko publicznego wyrażania nienawiści i wrogości wobec innych, od dawna stanowi poważny problem społeczny. Kampania społeczna „Nie hejtuję – motywuję”, realizowana przez Fundację „W zgodzie ze sobą”, w kolejnej odsłonie kieruje swoją uwagę na analizę tego destrukcyjnego zjawiska w środowisku biznesowym.
Po sukcesie wcześniejszych badań nad hejtem w Internecie, przyszedł czas na zgłębienie, jak ten problem wpływa na relacje zawodowe, struktury organizacyjne i kulturę korporacyjną.

Hejt w biznesie: dlaczego warto się nim zająć?


Hejt w środowisku pracy to nie tylko osobiste dramaty poszczególnych pracowników, ale także poważne wyzwanie dla całych organizacji. Zjawisko to może prowadzić do:
  • obniżenia efektywności pracowników,
  •  
  • utraty zaufania wewnątrz zespołów,
  •  
  • osłabienia reputacji firmy,
  •  
  • zwiększenia rotacji pracowników i spadku rentowności przedsiębiorstw.

– Celem Fundacji „W zgodzie ze sobą” jest nie tylko identyfikacja dynamiki hejtu w biznesie, ale także zrozumienie mechanizmów, które go podtrzymują, oraz wypracowanie skutecznych strategii przeciwdziałania. – mówi Ilona Adamska, pomysłodawczyni kampanii i badań.

Badania we współpracy z Instytutem Badawczym „Maison & Partners”


Projekt badawczy, realizowany wspólnie z renomowanym Instytutem Badawczym „Maison & Partners”, obejmie analizę trzech kluczowych aspektów hejtu w biznesie:

Dynamiki hejtu w relacjach zawodowych: Zbadane zostaną przypadki konfliktów, nękania oraz wykluczenia w miejscu pracy.

Mechanizmów funkcjonujących w strukturach firmowych: Jakie procesy organizacyjne sprzyjają powstawaniu hejtu? Czy istnieją rozwiązania, które mogą skutecznie mu przeciwdziałać?

Znaczenia wartości i etyki w przeciwdziałaniu hejtowi: Odpowiedzialność za etyczne zarządzanie spoczywa zarówno na liderach, jak i na strukturach całej organizacji.

Wyniki badań i medialna premiera raportu

Wyniki badawcze zostaną zaprezentowane podczas medialnej premiery raportu 27 marca 2025 roku. Wydarzenie to odbędzie się w ramach konferencji organizowanej przez magazyn Law Business Quality pod hasłem: „Nowoczesny biznes. Wartości. Wizja. Rozwój”. Konferencja zgromadzi przedstawicieli świata biznesu, nauki i mediów, którzy wspólnie omówią wyzwania i możliwości związane z budowaniem etycznych kultur organizacyjnych.

 


Korzyści dla partnerów badań


Organizacje wspierające badania zyskują wyjątkową możliwość wzmocnienia swojego wizerunku jako firm zaangażowanych społecznie. Partnerzy projektu otrzymają szerokie możliwości działań PR-owych i reklamowych, co przełoży się na wzrost zaufania społecznego i pozytywny odbiór w mediach.

Dlaczego działania Fundacji są tak ważne?

– Poprzednia edycja badań kampanii „Nie hejtuję – motywuję” spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Wyniki były szeroko komentowane w mediach, takich jak TVN24, TVP2, TVN Style, Radio Eska, Radio Plus czy Wprost. Tym razem Fundacja podejmuje kolejne wyzwanie – analiza hejtu w biznesie ma szansę stać się katalizatorem zmian w sposobie zarządzania relacjami międzyludzkimi w firmach. – zapowiada Ilona Adamska.

Wspólnie przeciw hejtowi w biznesie

Kampania „Nie hejtuję – motywuję” po raz kolejny pokazuje, że przeciwdziałanie hejtowi to nie tylko obowiązek społeczny, ale także inwestycja w przyszłość – zarówno pracowników, jak i firm. Wartości takie jak szacunek, empatia i etyka powinny być fundamentem każdej nowoczesnej organizacji.

Fundacja „W zgodzie ze sobą” zaprasza do współpracy wszystkie firmy i instytucje, które chcą wspólnie budować środowisko biznesowe wolne od hejtu.

Zgłoś swoje zainteresowanie i dołącz do grona Partnerów badań.

Kontakt: INFO@ADAMSKAMEDIA.PL lub KONTAKT@FUNDACJAWZGODZIEZESOBA.PL.
Oceń ten artykuł:  1 pkt 2 pkt 3 pkt 4 pkt 5 pkt    Aktualna ocena: 5,00
 
Wyślij e-mail rekomendujący ten artykuł
E-mail adresata
 
 
Hejt w biznesie. Nowy obszar badań społecznych
Hejt, czyli zjawisko publicznego wyrażania nienawiści i wrogości wobec innych, od dawna stanowi poważny problem społeczny. Kampania społeczna „Nie hejtuję – motywuję”, realizowana przez Fundację „W zgodzie ze sobą”, w kolejnej odsłonie kieruje swoją uwagę na analizę tego destrukcyjnego zjawiska w środowisku biznesowym.
Czytaj cały artykuł

 
Twoje Imię i Nazwisko
 
Twój E-mail
 
 
Dodaj swój komentarz do artykułu.
 
Komentarz
Autor
 

Wasze Komentarze

Jeszcze nie skomentowano powyższego artykułu.

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, planetakobiet.com.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.

Konkursy

Wywiady z gwiazdami

Nasza Ankieta

Najprzystojnieszy polski aktor to?

zagłosuj
Moda   Trendy   Projektanci   Modna w ciąży   Ciekawostki   Porady stylisty   Zdrowie i Uroda   Zdrowie   Uroda   Make-up   Rozmaitości   Kącik kulinarny   Z życia wzięte   Wielki świat   Motoryzacja   Nasze dzieci   Porady   Nasz ślub   Kultura   Muzyka   Kino   Teatr   Książka   Sztuka   Konkursy   Konkurs SMS-owy   Konkurs książkowy   Konkurs muzyczny   Wywiady z gwiazdami   Kominek    
Copyright © 2025 Planeta Kobiet. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie L77 - Strony internetowe Strony internetowe