Piątek, 23 czerwca 2017r. Albina, Wandy, Zenona
 Szukaj
FACEBOOK RSS EMAIL Strona główna
Planeta Kobiet

Jakich pracowników szukają rekruterzy?

Utrzymująca się w I kwartale 2017 roku stopa bezrobocia w okolicach 8% sprawia, że pracodawcy mają coraz większy problem z pozyskaniem kandydatów do pracy. W odpowiedzi na rosnące potrzeby rekrutacyjne pracodawcy nie tylko publikują oferty pracy, ale również korzystają z tzw. direct search.
 W I kwartale 2017 roku wiadomość od rekrutera otrzymało 121 420 osób posiadających profil zawodowy na GoldenLine.

Kogo szukali rekruterzy za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów?
Bezpośrednie dotarcie do kandydatów na GoldenLine ułatwia rekruterom Wyszukiwarka Kandydatów. Jak wynika z analiz GoldenLine, w I kwartale 2017 roku wśród osób, które otrzymały wiadomości od rekrutera, 30% miało zaznaczoną na profilu specjalizację IT - Rozwój oprogramowania. Na drugim miejscu uplasowali się kandydaci z zaznaczoną specjalizacją IT - Administracja (15%) oraz Inżynieria (15%), zaś na trzecim miejscu - ze specjalizacją Finanse/Ekonomia (12%) oraz Sprzedaż (12% - dane nie sumują się do 100% ponieważ kandydaci mogą na profilu zaznaczyć więcej niż jedną specjalizację).

Nie bez znaczenia dla rekruterów korzystających z Wyszukiwarki Kandydatów jest również wiek potencjalnych pracowników. Najwięcej ofert otrzymali kandydaci pomiędzy 27 a 35 rokiem życia (54%). Na drugim miejscu znalazły się osoby w wieku 36-45 (26%). Na trzecim miejscu zaś osoby pomiędzy 23 a 26 rokiem życia (11%). W sumie rekruterzy wysłali bezpośrednią wiadomość do 110 782 osób w tych przedziałach wiekowych. Dane te pokazują, że rekruterom najbardziej zależy na specjalistach.

Coraz częściej jednak kontaktują się z osobami będącymi na początku swojej kariery zawodowej i mającymi za sobą dopiero pierwsze doświadczenie zawodowe. Wiadomość od rekrutera otrzymały osoby zamieszkałe w województwie mazowieckim (23%), śląskim (13%), dolnośląskim (13%), małopolskim (11%) oraz wielkopolskim (10%). Informacje te wskazują, że najwięcej pracowników poszukiwanych jest w dużych ośrodkach miejskich i aglomeracjach, jak Warszawa, Katowice, Wrocław, Kraków czy Poznań.

Specjalizacja, umiejętności oraz znajomość języków obcych - czego szukali rekruterzy?
Jak wynika z analiz GoldenLine, większość kandydatów, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera, posiada umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office oraz prawo jazdy kat. B. Pozostałe często występujące umiejętności to m.in.: znajomość języka SQL (10%), JavaScript (10%), a także znajomość programu AutoCad (10%). Istotną rolę odgrywały również umiejętności miękkie. U osób, które otrzymały wiadomość od rekruterów pojawiają się najczęściej takie kompetencje, jak: Project Management, zarządzanie zespołem czy negocjacje.

Dla rekruterów istotny jest również poziom znajomości języka obcego. Wśród 121 420 osób, które otrzymały wiadomość bezpośrednio od pracodawcy, 78% włada językiem angielskim na poziomie podstawowym, dobrym lub biegłym.

Kogo szukali rekruterzy za pomocą ogłoszeń o pracę?
Jak wynika z analiz GoldenLine, w pierwszym kwartale 2017 roku pracodawcy zamieścili w serwisie GoldenLine 63 702 ogłoszenia. Większość ogłoszeń została skierowana do kandydatów zamieszkujących województwo małopolskie (15%), dolnośląskie (14%), mazowieckie (13%), śląskie (11%) oraz wielkopolskie (10%). W największej liczbie ofert pracy mogły wybierać osoby pracujące w obszarze Sprzedaż, dedykowanych im było 28% ze wszystkich opublikowanych ofert pracy. Na kolejnych miejscach znalazły się: Księgowość/Audyt/Podatki (10%), Produkcja (10%), Finanse/Ekonomia (10%) oraz Informatyka/Programowanie (9%).

*** Cytowanie wyników badania tylko za podaniem źródła: Raport GoldenLine GoldenLine to wiodący serwis rekrutacyjny, oferujący usługi z zakresu rekrutacji i employer brandingu. GoldenLine dostarcza kandydatom oferty pracy, informacje o ocenach pracodawców oraz umożliwia założenie profilu zawodowego. Pracodawcom oferuje rozbudowane usługi rekrutacyjne, zarówno dostęp do Wyszukiwarki Kandydatów jak i możliwość zamieszczenia ofert pracy. GoldenLine wspiera firmy w obszarze employer branding poprzez doradztwo i szkolenia, możliwość założenia Profilu Pracodawcy jak i realizację kampanii marketingu rekrutacyjnego.
Oceń ten artykuł:  1 pkt 2 pkt 3 pkt 4 pkt 5 pkt    Aktualna ocena: 0,00
 
Wyślij e-mail rekomendujący ten artykuł
E-mail adresata
 
 
Jakich pracowników szukają rekruterzy?
Utrzymująca się w I kwartale 2017 roku stopa bezrobocia w okolicach 8% sprawia, że pracodawcy mają coraz większy problem z pozyskaniem kandydatów do pracy. W odpowiedzi na rosnące potrzeby rekrutacyjne pracodawcy nie tylko publikują oferty pracy, ale również korzystają z tzw. direct search.
Czytaj cały artykuł

 
Twoje Imię i Nazwisko
 
Twój E-mail
 
 
Dodaj swój komentarz do artykułu.
 
Komentarz
Autor
 

Wasze Komentarze

Jeszcze nie skomentowano powyższego artykułu.

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, planetakobiet.com.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.

Konkursy

Wywiady z gwiazdami

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera

 
zapisz wypisz

Nasza Ankieta

Najprzystojnieszy polski aktor to?

zagłosuj
Moda   Trendy   Projektanci   Modna w ciąży   Ciekawostki   Porady stylisty   Zdrowie i Uroda   Zdrowie   Uroda   Make-up   Rozmaitości   Kącik kulinarny   Z życia wzięte   Wielki świat   Motoryzacja   Nasze dzieci   Porady   Nasz ślub   Kultura   Muzyka   Kino   Teatr   Książka   Sztuka   Konkursy   Konkurs SMS-owy   Konkurs książkowy   Konkurs muzyczny   Wywiady z gwiazdami   Kominek    
Copyright © 2017 Planeta Kobiet. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie L77 - Strony internetowe Strony internetowe